Sayı Tahmin Oyunu
Adobe Flash Action Script 3.0 da karar yapılarının nasıl kullanıldığını öğrendik. Şimdi bununla ilgili bir örnek yapalım. Bilgisayarın tuttuğu sayıyı tahmin eden bir Sayı Tahmin Oyunu yapalım.
İşlem Basamakları:
- Adobe Flash programında 800×400 boyutunda ActionScript 3.0 belgesi oluşturun.
- Aşağıdaki ekler bölümünde yer alan arkaplanı içeri aktar ile çalışma alanına aktarın. Katmanın adını Arkaplan olarak değiştirin ve katmanı kilitleyin.
- Yeni bir katman ekleyin. Örnek adı “uyari” olan bir dinamik metin, “tahmin” olan giriş metni, “tahminet_btn” olan bir buton ekleyin.
- Daha sonra aşağıdaki kodları sırasıyla yazınız.
- Test edip hata varsa gerekli düzeltmeleri yapınız.
Kodlar:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
import flash.events.MouseEvent; var sayi; var sayac:int=0 // Kullanıcının kaç kerede tahmin ettiğini bulmak için sayaç değişkeni tanımlıyoruz var alkissesi:alkis = new alkis(); // Kütüphaneye alkış sesini ekledik ve onu sınıf olarak ayarlayıp içeri aldık. var hata:olumsuz = new olumsuz(); // Kütüphaneye hata sesini ekledik ve alkış sesindekileri yaptık sayi = Math.floor(Math.random() * 100); // 0-100 arası rastgele tam sayılar üretir. tahminet_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, sayibulmaca); function sayibulmaca(event: MouseEvent) { if (int(tahmin.text) == sayi) { sayac++; uyari.text = "Tebrikler "+sayac+" kerede doğru tahmin ettiniz"; tahminet_btn.visible = false; // Tahminet butonunu doğru sayıyı bulduğumuz için yok ediyoruz ki bir daha giriş yapılamasın. alkissesi.play(); // Doğru tahminde bulununca alkış sesi çalar. } else if (int(tahmin.text) < sayi) { sayac++; uyari.text = "Daha büyük bir sayı giriniz"; hata.play(); // Yanlış tahminde hata sesini çalar. } else { sayac++; uyari.text = "Daha küçük bir sayı giriniz"; hata.play(); // Yanlış tahminde hata sesini çalar. } } |
hata veriyor yardımcı olurmusunuz?
Nerede hata aldığını yazarsan yardımcı olmaya çalışayım.
“Örnek adı “uyari” olan bir dinamik metin, “tahmin” olan giriş metni, “tahminet_btn” olan bir buton ekleyin.” bu kısmı biraz detaylı anlatabilir misiniz?
Yazının altına hangisi nesnenin hangi isimle kullanıldığının fotoğrafını ekledim.
hata veriyor anlamadım yardımcı olur musunuz?
Nerede hata veriyor yazarsan yardımcı olmaya çalışayım.
olmadı yaw neden yapamadım
Hatayı nerede aldığını yazarsan yardımcı olayım.
10 deneme hakkı olmasını istiyorum 10 denemede bulamazsa ekrana bulamadın yazsın, bunu nasıl yaparız hocam
yaptım oldu
Aleyna 10 deneme hakkını nasıl yaparım demişsin. Aşağıdaki gibi fonksiyonun girişine sayacı denetleyen bir if bloğu yazarsan kullanıcı sadece 10 kere giriş yapabilir.
function sayibulmaca(event: MouseEvent) {
if (sayac < 10) // Sayaç 10 dan küçük olduğunda çalışacak.
if (int(tahmin.text) == sayi) {
sayac++;
uyari.text = "Tebrikler "+sayac+" kerede doğru tahmin ettiniz";
tahminet_btn.visible = false; // Tahminet butonunu doğru sayıyı bulduğumuz için yok ediyoruz ki bir daha giriş yapılamasın.
alkissesi.play(); // Doğru tahminde bulununca alkış sesi çalar.
} else if (int(tahmin.text) < sayi) {
sayac++;
uyari.text = "Daha büyük bir sayı giriniz";
hata.play(); // Yanlış tahminde hata sesini çalar.
} else {
sayac++;
uyari.text = "Daha küçük bir sayı giriniz";
hata.play(); // Yanlış tahminde hata sesini çalar.
}
}
}