Bilişim Teknolojileri AlanıGrafik ve Animasyon

PLAY – STOP UYGULAMASI

UYGULAMA ADIMLARI:
1.       Adobe Flash AS3 dosyası açın.
2.       Öncelikle Ekle > Yeni Sembol (Ctrl+F8) komutu ile daire adında bir film klibi oluşturun. Film klibini düzenle diyerek, film klibinin zaman çizelgesine ekteki dibi rengi maviden, pembeye dönüşen 30 karelik bir şekil arası oluşturun. Film klibinin kod katmanının 1. Karesine boş anahtar kare oluşturarak stop(); yazalım. Film klibini sahnede ekte görüldüğü gibi yerleştirin. Film klibinin örnek adını daire olarak belirleyin.
3.       Sahnenin zaman çizelgesi katmanlarını ekteki resimdeki gibi ayarlayın.
4.       Nesneler katmanına sırasıyla geri, oynat, durdur ve ileri düğmelerini (Sembol) oluşturup, örnek adlarını sırasıyla geri, oynat, durdur ve ileri olarak belirleyin.
5.       Aşağıdaki kodları kod katmanının 1. Karesine boş anahtar kare ekleyip, Percere > Eylemler  (F9) paneline yazın.
6.       Ctrl + Enter ile çalıştırın.

import flash.events.MouseEvent;

oynat.addEventListener(MouseEvent.CLICK,filmioynat);
function filmioynat(e:MouseEvent):void{
	daire.play();
}

durdur.addEventListener(MouseEvent.CLICK,filmidurdur);
function filmidurdur(e:MouseEvent):void{
	daire.stop();
}

ileri.addEventListener(MouseEvent.CLICK,ilerisar);
function ilerisar(e:MouseEvent):void{
	daire.nextFrame();
}

geri.addEventListener(MouseEvent.CLICK,gerisar);
function gerisar(e:MouseEvent):void{
	daire.prevFrame();
}

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.