Papatya Toplama Oyunu
Etkinlik Görselleri:
İşlem Basamakları:
1. Adobe Flash AS3 dosyası açın.
2. Sahneyi ve zaman çizelgesi katmanlarını ekte verilen görseldeki gibi hazırlayın.
3. Arkaplan katmanına arkaplan görselini ve PAPATYA TOPLA metnini yazın.
4. Öncelikle Ekle > Yeni Sembol (Ctrl+F8) komutu ile papatya adında bir film klibi oluşturun. Film klibini düzenle diyerek, papatya çizimini yapın. Papatya film klibini sahneye ekte görüldüğü gibi nesneler katmanına beş adet yerleştirin. Film klibinin örnek adlarını p1,p2,p3,p4,p5 olarak belirleyin.
5. Ari.png resmini içeri aktararak, sembole dönüştürerek film klibi oluşturun. Film klibinin örnek adını ari olarak belirleyin.
6. Nesneler katmanına Puan metnini ve bir dinamik metin ekleyin. (Font gömme işlemi yapın) Dinamik metnin örnek adını puan olarak belirleyin.
7. Aşağıdaki kodları kod katmanının 1. Karesine boş anahtar kare ekleyip, Percere > Eylemler (F9) paneline yazın.
8. Ctrl + Enter ile çalıştırın.
Kodlar:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 |
import flash.events.MouseEvent; ///// Fare imlecini değiştirme ///////// Mouse.hide(); // gizleme stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE,degistir); function degistir(e:MouseEvent):void{ ari.x=mouseX; ari.y=mouseY; } var toplam:uint=0; // Toplam punın tutulması için pozitif tam sayı türünde değişken tanımlandı. puan.text=String(toplam); // Dinamik metin kutusunda gösterilmesi için string türüne çevirme yapıldı. ///// Papatyanın kaybolması ve puanlama /////////// p1.addEventListener(MouseEvent.CLICK,p1_puan); function p1_puan(e:MouseEvent):void{ p1.visible=false;// visible = görünürlük toplam=toplam+10; puan.text=String(toplam); } p2.addEventListener(MouseEvent.CLICK,p2_puan); function p2_puan(e:MouseEvent):void{ p2.visible=false; toplam=toplam+10; puan.text=String(toplam); } p3.addEventListener(MouseEvent.CLICK,p3_puan); function p3_puan(e:MouseEvent):void{ p3.visible=false; toplam=toplam+10; puan.text=String(toplam); } p4.addEventListener(MouseEvent.CLICK,p4_puan); function p4_puan(e:MouseEvent):void{ p4.visible=false; toplam=toplam+10; puan.text=String(toplam); } p5.addEventListener(MouseEvent.CLICK,p5_puan); function p5_puan(e:MouseEvent):void{ p5.visible=false; toplam=toplam+10; puan.text=String(toplam); } |