Girilen Metni Girin Sayı Kadar Yazdırma (ActionScript 3.0)
İşlem Basamakları :
- 800×400 px boyutunda ActionScript 3.0 belgesi açılır.
- Ekte verilen arka plan sahne alanına aktarılır ve katman ismi arkaplan olarak değiştirilir ve katman kilitlenir.
- Yeni bir katman eklenir ve ismi nesneler olarak değiştirilir. Bu katmana Örnek adı “cikisMetni” olan bir dinamik metin, yazdırmak istediğimiz metnin girileceği örnek adı “girisMetni” ve kaç kez yazmasını belirteceğimiz örnek adı “kacKez” olan giriş metinleri eklenir. Bunların üzerlerine statik metinler eklenir.
- Bir tane örnek adı ”yazdır” olan bir botun eklnir. Dilerseniz bu butonu kendiniz oluşturabilir ya da Pencere\Bileşenler (Ctrl+F7) ile hazır butonlardan ekleyebilirsiniz.
- Yeni bir katman oluşturup, katman adı “Action” olarak değiştirilir. Bu katman seçili iken F9 tuşuna ya da Pencere\Eylemler komutuna tıklanır ve Action Script kodları yazacağımız bölüm açılır.
- Butona bastığımızda işlem yapmasını istediğimiz için “yazdır” butonuna bir olay dinleyicisi eklememiz gerekiyor.
- Daha sonra fonksiyonun içine 1’den girdiğimiz sayıya kadar girdiğimiz metni tahtamıza yazmasını bekleyeceğiz. Bunun için gerekli kodlar aşağıda mevcuttur.
- Kodlarımızı ekledikten sonra animasyonu test etmemiz gerekiyor. Hatalar varsa düzeltip yayımlaya biliriz.
Video Youtube:
Video Okul için:
Kodlar:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
import flash.events.MouseEvent; yazdir.addEventListener(MouseEvent.CLICK, fn_yazdirma); girisMetni.text = ""; // Giriş Metninin içeriğini sıfırladık kacKez.text = ""; // Sayı Metninin içeriğini sıfırladık function fn_yazdirma(event: MouseEvent) { cikisMetni.text = ""; // Çıkış Metninin içeriğini sıfırladık. Fonksiyon her çalıştığında tahtayı temizleyecek. if (girisMetni.text == "") // Eğer Giriş Metnine bir değer girilmemişse uyarı verecek cikisMetni.text = "Lütfen bir metin giriniz"; if (kacKez.text == "") // Eğer bir sayı girilmemişse uyarı verecek. cikisMetni.text = cikisMetni.text + "\n" + "Lütfen bir sayı giriniz"; else if (parseInt(kacKez.text)>0 && parseInt(kacKez.text)<11 ){ for (var i: int = 0; i < parseInt(kacKez.text); i++) { cikisMetni.text = cikisMetni.text + girisMetni.text + "\n"; } } else { cikisMetni.text = cikisMetni.text + "\n" + "Lütfen 1-10 arasında bir sayı giriniz"; } } |
nesnelere kod yazcakmıyız yazılcaksa nasıl yazarız
Action Script 2.0 daki gibi nesnelerin içine girip kod yazmıyoruz. Nesne isimlerini seçip onlara olay dinleyicileri ekliyoruz. İşlem Basamaklarını takip ederseniz istediğiniz sonuca rahatça ulaşabilirsiniz.