Balon Oyunu (Klavye Etkileşimi)
Uygulamamızda bir sıcak hava balonunu klavyede bulunan yön tuşlarını kullanarak hareket ettireceğiz. Balon hareket ederken oluşturduğumuz engele çarpınca, balon ilk konumuna geri dönecek.
Klavye tuşlarının kullanabilmek için Keyboard_Event kullanılır. Tuşa basıldığında gelen bilgi, basılan tuşun ASCII kodudur. Klavye de her tuşa ait bir ASCII kodu bulunmaktadır. Uygulamamızda kullanacağımız tuşların ASCII kodları şu şekildedir:
Sol Yön Tuşu = 37
Sağ Yön Tuşu = 39
Yukarı Yön Tuşu = 38
Aşağı Yön Tuşu = 40
Etkinlik Görselleri :
İşlem Basamakları:
1. Adobe Flash AS3 dosyası açın.
2. Sahneyi ve zaman çizelgesi katmanlarını ekte verilen görseldeki gibi hazırlayın.
3. Arkaplan katmanına arkaplan görselini ekleyin.
4. balon.png resmini içeri aktararak, sembole dönüştürerek film klibi oluşturun. Film klibinin örnek adını balon olarak belirleyin.
5. Kahverengi uzun bir dikdörtgen çizin. Dikdörtgenin film klibi sembolüne dönüştürün ve örnek adını engel olarak belirleyin.
6. Aşağıdaki kodları kod katmanının 1. Karesine boş anahtar kare ekleyip, Percere > Eylemler (F9) paneline yazın.
7. Ctrl + Enter ile çalıştırın.
Kodlar:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
import flash.events.KeyboardEvent; /// Sol Yön Tuşu = 37 /// Sağ Yön Tuşu = 39 /// Yukarı Yön Tuşu = 38 /// Aşağı Yön Tuşu = 40 /// KLAVYE OLAYI TANIMLAMA /// stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN,klavye); function klavye(e:KeyboardEvent):void{ if(e.keyCode==37) // Basılan tuşun kodu 37 ise balon.x-=10; // balonun konumundan 10 piksel sola getirir. if(e.keyCode==39) // Basılan tuşun kodu 39 ise balon.x+=10; // balonun konumundan 10 piksel sağa getirir. if(e.keyCode==38) // Basılan tuşun kodu 38 ise balon.y-=10; // balonun konumundan 10 piksel yukarı getirir. if(e.keyCode==40) // Basılan tuşun kodu 40 ise balon.y+=10; // balonun konumundan 10 piksel aşağı getirir. if(balon.hitTestObject(engel)) // balon elgel e çarptıysa {trace("Değdi"); balon.x=400; balon.y=300; } } |