Arının Yuvası Nerede (Sürükle-Bırak)
Sürükle -Bırak etkinliklerini küçük bir oyun haline getirelim istedik ve bir arının yuvasını bulacak bir oyun tasarımı yaptık. Aşağıdaki işlem basamaklarını takip ederek bu uygulamayı sizlerde yapabilirsiniz.
İşlem Basamakları :
- Adobe Flash programında yeni bir Action Script 3.0 dosyası oluşturuyoruz ve sahne boyutunu 800 x 400 piksel olarak ayarlıyoruz.
- Oluşturulan belgede ekler de yer alan arkaplanı içeri aktarıp Dosya-İçeri Aktar- Sahne Alanına Aktar (CTRL+R) katman adını “Arkaplan” olarak değiştiriyoruz.
- Yeni bir katman ekleyip adını “Nesneler” olarak değiştiriyoruz. Eklerde yer alan arı, kovan ve akvaryum resimlerini sahnemize ekleyip istediğimiz boy ve konuma getiriyoruz. Daha sonra her birini F8 tuşuna basarak Film Klibi haline getiriyoruz.
- Yeni bir katman ekleyip adını “Action” olarak değiştiriyoruz. Şimdi bu katmana kodlarımızı yazacağız. Aşağıdaki verilen kodları ekliyoruz.
- Daha sonra CTRL + Enter tuşlarına basarak filmimizi test ediyoruz.
Video Youtube:
Video Okul için:
–>> Arının Yuvası Var Videosunu indir <<–
Kodlar:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
import flash.events.MouseEvent; ari.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, surukle); ari.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak); var xyeri,yyeri; function surukle(event: MouseEvent) { ari.startDrag(); xyeri = ari.x; yyeri = ari.y; } function birak(event: MouseEvent) { ari.stopDrag(); if (ari.hitTestObject(kovan)) { uyari.text = "Tebrikler Doğru Tercih"; ari.removeEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, surukle); ari.scaleX = .5; ari.scaleY = .5; ari.x = kovan.x + 10; ari.y = kovan.y + 20; } else if (ari.hitTestObject(akvaryum)) { uyari.text = "Üzgünüm Tekrar Dene"; ari.x = xyeri; ari.y = yyeri; } else { ari.x = xyeri; ari.y = yyeri; uyari.text = "Tekrar Dene"; } } |
Ekler: