Adobe Flash’da Kelebek Animasyonu (GAD-AF12)

Merhaba bu yazımızda Adobe Flash ile Kılavuz ekleme işlemlerini öğreneceğiz. Kılavuz ekleme yaparak sanmayanlarımızın çizdiğimiz bir yol boyunca hareket etmesini sağlayabilirsiniz. Animasyonu yapmaya başlamadan önce “Kaynaklar” bölümünden arkaplan ve kelebek fotoğraflarını indirin.

Kaynaklar:

İşlem Basamakları:

  1. Dosya > Yeni ya da CTRL+N kısa yolu ile 1000×625 piksel boyutunda yeni bir belge oluşturun.
  2. Dosya > İçe Aktar > Sahne Alanına İçe Aktar (CRTL+R) ile arkaplan resmini aktarın.
  3. Katman 1 adını “Arkaplan” olarak değiştirin ve “Arkaplan” katmanını kilitleyin.
  4. CTRL + R ile kelebek resmini sahneye ekleyin. Boyutunu G:150 piksel olacak şekilde ayarlayın. (En Boy oranının korunmasına dikkat edin.)
  5. Kelebeği seçip F8 ile Sembole Dönüştürme işlemini yapın. Ad: Kelebek, Tür: Film Klibi Kayıt olarak da orta noktayı seçin. Tamam tuşuna basın. 
  6. Katman 2’nin adını “Kelebek” olarak değiştirin.
  7. Yeni bir katman daha ekleyin ve adını “Yol” olarak değiştirin.
  8. Araç kutusundan Fırça Aracını (B) alın. Fırça rengini kırmızı seçin ve sahneye kelebek hareketini oluşturacak sahnenin solundan girerek başlayan ve sahnenin sağından çıkacak şekilde bir yol çizin.
  9. Tüm katmanları 100. Kareye kadar uzatın (F5). Kelebek Katmanını seçip 100. Karede F6 ile ya da farenin sağ tuşu ile tıklayarak anahtar kare ekleyin.
  10. Kelebeği 1. Kare de yol katmanının en soluna, 100. Karede yol katmanın en sağına gelecek şekilde konumlandırın.
  11. Kelebek katmanına “Klasik Ara” oluşturun ve hareketi test edin. Kelebeğin yol boyunca ilerlemediğini göreceksiniz. Çünkü Yol katmanına “Kılavuz” işlemi uygulamadık.
  12. Şimdi fare ile yol katmanının üzerine gelin ve sağ tuş ile tıklayın. Açılan pencerede “Kılavuz” yazısını seçin. Yol katmanının çekiç simgesine döndüğünü göreceksiniz.
  13. Şimdi “Kelebek” katmanını “Yol” katmanının içine sürükleyip bırakın. “Yol” katmanın simgesinin değiştiğini ve “Kelebek” katmanının “Yol” katmanı altına geldiğini göreceksiniz.
  14. Şimdi animasyonunuzu test edin ve Kelebeğin çizdiğiniz yol boyunca ilerlediğini görün. Animasyonun biraz hızlı geldiyse 150. Kareye kadar uzatabilir ve FPS (Frame per Second – Saniyedeki Kare Sayısını) 20 yapabilirsiniz.
  15. Daha gerçekçi bir Kelebek hareketi için kelebeğimizin kanatlarının açıp kapanmasını sağlayabiliriz. Bunun için Kelebeği farenin sağ tuşu ile çift tıklayın.
  16. Artık “Kelebk” Film klibinin içindeyiz ve birkaç düzenleme yapabiliriz. 4. Kareye tıklayıp F6 ile Anahtar kare oluşturun. Daha sonra 4. Kareye tıklayıp F6 ile Anahtar kare oluşturun.
  17. 4. Kare ye tıklayın. Araç kutusundan “Serbest Dönüştürme Aracını” (Q) seçin. Sağ ya da sol kenardan kelebeğin merkezine doğru kelebeği küçültün. Sanki kelebek kanatlarını kapatmış bir görüntü oluşturacak.
  18. Şimdi animasyonunuzu test ettiğinizde kelebeğiniz kanatlarını çırpıyormuş gibi gözükecek.
  19. Animasyonunuzu “021_Calisma01_KelebekAnimasyonu.fla” olarak kaydedin.

Video :

Grafik Animasyon Dersi Konuları :

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.