Action Script 3.0 Fonksiyon Kullanımı
Aşağıdaki uygulamaları Adobe Flash programında yeni bir AS3 belge açıp, Percere > Eylemler komutu ile (F9) kodlama panelini açıp yazabilirsiniz.
Uygulama 1
Belgenin 1. karesine boş anahtar kare oluşturup aşağıdaki kodları yazın.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
function mesaj1():void { trace("Değer almayan_değer döndürmeyen fonksiyon"); } function mesaj2(msj:String):void // değer döndürmüyor { trace(msj); } function mesaj3(msj3:String):String { var yeniMesaj:String=msj3+" - eklendi"; return yeniMesaj; } //////ANA PROGRAM ////// mesaj1(); var metin:String="Değer alan fonksiyon"; mesaj2(metin); trace(mesaj3("Geriye değer döndüren fonksiyon")); |
Uygulama 2
Belgenin 1. karesine boş anahtar kare oluşturup aşağıdaki kodları yazın.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 |
// Parametre almayan, değer döndürmeyen fonksiyon function mesaj():void //void=değer döndürmeyen { trace("Merhaba"); } // Parametre alan, değer döndürmeyen fonksiyon function toplama(a:uint,b:uint):void{ var toplam:uint; toplam=a+b; trace("Toplam sonucu:",toplam); } // Parametre alan, değer döndüren fonksiyon function DaireAlan(pi:Number,r:uint):Number { var alan:Number; alan=pi*r*r; return alan; } ///////////////ANA PROGRAM//////////////// mesaj(); // 1. fonksiyon çalıştırıldı (Çağırıldı) ////////////////////////////////////////////// var sayi1:uint=5; var sayi2:uint=8; toplama(sayi1,sayi2); // 2. fonksiyon çalıştırıldı (Çağırıldı) ////////////////////////////////////////////////// const pi:Number=3.14; var r:uint=5; var Alan:Number=DaireAlan(pi,r); // 3. fonksiyon çalıştırıldı (Çağırıldı) trace("Dairenin Alanı:",Alan); ///// 3. FONKSİYON ÖRNEĞİ FARKLI GÖSTERİM //// trace("________________") trace("Dairenin Alanı:",DaireAlan(3.14,5)); |
Uygulama 3
Belgenin 1. karesine boş anahtar kare oluşturup aşağıdaki kodları yazın.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
function kareAlanBul(a:uint):void{ var alan:uint=a*a; trace("Karenin Alanı:"+alan); } function daireAlanBul(r:uint):Number{ var alan:Number=3.14*r*r; return alan; } ////////////////////////////////////////// var a:uint=10; // dışarıdan da girilebilir kareAlanBul(a); //var daireAlan:Number=daireAlanBul(3); trace("Dairenin Alanı:"+daireAlanBul(3)); |